söndag 18 oktober 2009

En utmaning

Jag har fått en utmaning från Living next to me. och från Bestemor Drillo


1. Skriv 3 ting du husker som det var i går:
- Självklart kommer jag ihåg mitt bröllop, vem kan glömma den dagen i sitt liv! Eller när jag födde mina två söner, oförglömmligt men en helt annan upplevelse i senare tid är nog när jag fick besök av mamma och pappa. Dom kom överraskande kom med en släpkärra som innehöll den gamla pinnsoffan hemmifrån, vilken glädje!! Tänk att dom orkade köra den helt hemmifrån Sverige hit, det är ju bara ca 50 mil!! Jag hade ju givit upp tanken på att någonsin få den hit.


2. Skriv 3 ting du misliker:
- Rasisme och andra fördomar mot allt som är annorlunda, det kan göra mig riktig ilsken. Inte tycker jag om skolk heller, dom som är hemma från jobbet bara för att ha en extra semesterdag, sjukordningen på mitt jobb ger oss rätt till att vara hemma sjuka 24 dagar om året, det utan att förlora en krona i lön!! Väl och bra om man är sjuk, men.. Jag tycker heller inte om lever, jag kan för mitt liv inte äta lever!!!


3. Skriv 3 ting du liker godt:
- Jag är väl som många andra en obotlig chokoholicer, kan bara inte motstå choklad ( .. eller mannagrynsgröt!). Jag stornjuter också av sommaren när jag kan hålla på i min trädgård, då flyttar jag ut. Jag tycker att göra ting, handarbete, måla, baka, så länge jag får producera något är jag nöjd.

4. Skriv 3 blogger du besøker daglig:
Det kan och vill jag för mitt liv inte skilja ut, jag har en lista både här i Mias Hemmaliv och en lång lista i min andra blogg Mias Hageliv och jag försöker att vara inom alla varje dag eller när det händer något nytt, så jag sitter nog en hel del framför skjärmen. Men måste jag nämna någon så sätter jag stort pris på Miss Marple, Bea med Daggdroppen, så Åsa! med Tankar från ön, dom var dom bland dom första bloggarna jag besökte och blev trogen gäst hos. På ett sätt helt olika men ändå så lika.


5. Skriv ned 3 sanger du hører på for tiden:
Här måste jag nog skriva Pass!

Just nu tycker jag allra bäst om att ha det tyst och stilla runt mig. Men gamla och nya “softies” är avslappande, Bruce Springsteen är i mitt blod, och när jag städar så måste jag ha mer tempo.


6. Skriv 3 TV-programmer du følger med på:
Grace anatomi på tisdagar, jag blir faktisk lite mobbad av min målarlärare, Georgi, som framhåller detta varje gång jag packar ihop målaskrinet och skyndar hem från kursen. Så ‘Aidensfield’ en underbar engelsk serie som går på lördagkvällar, lite granna som ’Hem till gården’ som gick i mina tidiga år på TV, alla kommer väl ihåg ‘- oh, realy Mr Braily !!’.Den har gått i många år och när den hade pasu var inte lördagkvällen den samma. Annars så har ju Brott / forbrytelsen startat med en ny härlig runda deckare/ krim, och vem kan låta bli att se på den.

1 kommentar:

miaring sa...

Hihi, rolig läsning om dig!