måndag 13 december 2010

Mera sjal av mitt egna garn..

Den här gången bestämde jag mig för att spänna ut sjalen, inte för att jag tror det håller så väldigt länge när man först knytit den runt halsen några gånger, men..

2.40 lång blev den. La ut fyra maskor i varje sida nu helt från starten. Långsmal sjal alltså. Kanske jag snart skulle hitta ett nytt mönster?? Men jag gillar det här från Multnomahsjalen och nu sitter det liksom inne, i fingrarna.

Så fick jag stickat upp det mesta av det här garnet. Spunnet i Shetland och merino, tretråds navajoply. Stickor 4,5 mm.

8 kommentarer:

Sjömans-Elin sa...

Wow vad snygg!!!

Mia stickar sa...

Så fin! Hoppas jag en dag lyckas med nåt garn jag kan sticka en sjal av!

Nanne sa...

Du verden, hva du får til. Det ble kjempefint, (ja, jeg er skapt for ferie, koser meg)

Birgitta sa...

Är du redan klar med den sjalen. Hur fort stickar du egentligen.
Ser att du varit i vävstolen också och tänker få ner din jullöpare.
Kram Birgitta

elle-melle sa...

Du er så flink!!!
Det må være en skikkelig stor tilfredstillelse og glede å bruke et sjal man har strikket i selvfarget og selvspunnet garn.
Jeg kan bare drømme!

Helena sa...

Elegant, och vad skön att ha runt halsen i det här iskalla vädret.

Anonym sa...

det der ble flott Mia!! herlig farge :))

Lilli sa...

Så fin din sjal ser ut :)Varm och go kan jag tro. Hur går det med vävandet? Har du fått klar din randiga väv? Hoppas dina pojkar kommer hem snart från snöäventyret. Ha en bra vecka utan stress!