tisdag 1 februari 2011

Desperata försök

Nu, på dag 23 har jag givit upp. Undrar om jag någonsin får min PC tillbaka! Men igår kontaktade jag kundservicen och fick beskjed om att den är leverad till fabriken för tre veckor sen och att dom fortfarande inte fått någon ny status. Dårlig kundbehandling tycker nu jag men vad kan man göra? Bara andas djup och vänta, en dag måste den ju komma tillbaka.. Nu var det ju inte större fel på den än att lampan i skärmen lyste så dårligt att jag knappast såg det var liv på den och att knappen på tasturet för 1 -talet måste bytas, alltså ingen stora reparationer, trodde nu jag... Vi har ju faktiskt fått testat det hemma för PC,n fungerade perfekt kopplad upp mot TV skärmen, men, ja, ja... vad kan nu jag om datareparationer...

Men, om man nu ser fotografiet av det första garnet som jag inte fick arkiverat på bloggen så fungerar ju detta också. Fick efter mycket övertalning lov att installera Picasa på den här 'traktorn', hittade en gammal kabel som kunde kopplas både till kameran och PC,n. ( man blir bortskämd med minnebrickor..) så har jag lastat upp bildet till mitt Picasa album.. Det borde ju fungera, är det inte sån som många sitter? Kanske det bara jag som är bortskämd med Writer.. Hoppas bara jag inte i ren desperation fyller hela lagringsplatsen nu..
Så får jag se då om detta fungerar, nu är jag så desperat att jag struntar i att det säkert tar mig en halvtimme!!
Desperat, desperat, desperat, hur många gånger skrev jag egentligen det ordet???
Finns det någon terapigrupp för bloggberoende medelålders fruar mån tro ??

1 kommentar:

Helena sa...

Kräv en låne-pc medan du väntar. Tjatar du tillräckligt får du säkert en, säg att du måste blogga. Hela sportlovet blir jag utan data, men jag tänker att världen inte går under för det. Eller kanske den gör det...