tisdag 22 februari 2011

Träget tålamodigt trampande ..

Nu är det inte mer än 112 gram kvar av den stora rullen med 1 kg skottisk ull som jag beställde i november. Men jag tycker nog den har hållit länge, eller har jag faktiskt inte spunnit så mycket garn som jag tror..
Söndagskvällen blev jag färdig med 43gram till. Det här nystanet blev aldrig tvättat, jag tog det bara rätt ut av spolen, och började sticka direkt, tyckte inte jag hade tid att vänta.
43 gram/ 81 meter ( 188,5 m/hg – worsted)
 
 
 
 
 
 
Nu har det blivit en härva till, typiskt att ullen börjar ta slut precis när känslan för fibrern börjar sitta i fingrarna.
53 gram/ 115 meter (217,5 m/hg – worsted) 
Nu tror jag det räcker och blir över till polotröjan.. Den här härvan har jag tvättat så den hänger till tork nu.
Vi får se vad det blir av sista rest, har ju lust att färga mer igen. Men, borde kanske först spinna upp det färgade som ligger..

5 kommentarer:

Anita Tørmoen sa...

Dette ble et flott garn:)

Mia stickar sa...

Ser så fina ut dina garner! Ikväll ska jag spinna och ta garnet från sländan!

Nanne sa...

Du verden så aktiv du er ved rokken. Dette blir skikkelig bra.....

... sa...

Du er driftig, Mia, og garnet ditt blir virkelig flott :)

Unknown sa...

Flott garn, ser så jevnt og fint ut =)