söndag 20 mars 2011

Sunday, shines for you..

Vanligen har jag känslan av att söndagkvällen kommer fortare än jag hinner blinka och att det snart är dags för måndagsmorgon blues igen. Ha! Inte ikväll, jag har ju en semesterdag imorgon. Söndagsolen skiner mot mig, i varje fall gjorde den det på fömiddagen sen mulnade det till lite igen. Jag har i varje fall setat och trampat några timmar på spinnrocken ikväll och nu ligger den här, härvan, kedjetvinnad och väntar på ett hett bad. Skottisk ull, 66 gram/ 149,5 m (226,5m/hg –worsted). Färgerna blev nog lite kalla men jag gillar dom, skulle passa fint till jeans tror jag. Tvinningens ojämnheter får jag skylla på en spännande serie på TV, klarade inte helt hålla ögonen på bägge ställer samtidigt. Nåja, det blir väl ändå bara lagt till högen av dom andra garnen än så  länge, en dag kommer jag nog på något att använda det till. Som oftast är det ju själva skapelsen som är målet, inte användningsområdet.

8 kommentarer:

Anonym sa...

deilig når søndager varer helt til tirsdag :) forstår ikke det spinnespråket men, jeg forstår at du er blitt flink !! fargene er super til jeans :)

god fridag.. nyt den :) klæm fra mæ

LisaMatilda sa...

Vackra färger!
Ha en härlig semesterdag!

Mia stickar sa...

Färgerna är ju jättehärliga! Den ska du va nöjd med! Själv har jag ett kvällspass kvar innan jag gör helg och är ledig i två dagar!

Mimmi Hek sa...

Härliga färger! Tror också det skulle bli en fin tröja att ha till jeans med dom färgerna.
Kram

Lisa sa...

Vilka helt fantastiska färger! Guud, vad du är duktig!
Hoppas att du haft en skön, ledig måndag med vackert väder.
Vi hörs!

promenader på landet sa...

Hej vännen vad härligt med en extra dag ledigt, hoppas du haft en bra dag! Kram Maria

Sjömans-Elin sa...

Vaddå ojämnt? Tycker det ser jättejämnt ut!

... sa...

Ååå, så fine farger! Nydelig garn!!