fredag 8 juli 2011

Mera tegel..

När jag var hemma i midsomras passade jag på att knabba med mig två till tegelpannor. Jag tycker ju att dom två jag lagade vart så fina att jag faktiskt har lust på två till, minst två till. Men först måste vi äta massor av tomatpuré, det är ju dom glasburkarna jag använt som ljushållare. Eller kanske jag hittar några andra burkar den här gången.
Sist låg ju pannorna ett år och väntade på min inspiration, får se hur lång tid det tar nu? Men ivarje fall, på samma ställe som pappa har sitt lager med gamla pannor hittade jag fyra gamla dräneringsrör, självklart följde dom med hem hit också.
DSC_0059
Efter lite funderande hittade jag till slut en plats till dom också, här i bakgården. Jag grävde ner dom och fyllde halva röret med grus och resten med jord. På toppen satt jag lite olika småplantor. I krukan ska jag nog sätta något annat i morgon ser jag..
Men jag tycker nog dräneringsrören fick en ny era med en taklök på toppen.

4 kommentarer:

Mimmi Hek sa...

Visst är det skoj att finna nya användningsområde för gamla prylar. Håller tummarna för uppehållsväder så du kan måla dina krukor.
Kram

Lisa sa...

Men vilken kul idé med tegelpannorna! Här finns ett gäng som bara ligger o skräpar o jag har funderat på vad jag ska hitta på med dem. Ljushållare var smart! Tänk att man lär sig något varje dag = D
Ps!
Nytt trädgårdsprogram på Svt "Växthusdrömmar". Det finns säkert på Svtplay.
Kram!

Anonym sa...

dette var flott Mia !! har aldri sett slike rør før.. en super ide og plante i de !!

gå på bruktbutikken å finn glass.. kanskje de har noen stilige du kan bruke : ))

ha en super helg.. håper dere har oppholdsvær nå !!

MiA sa...

Wow! Vad snyggt!!