söndag 7 augusti 2011

Skördetider..

Sista dagen innan vi åkte till Mallorca stressade jag med saft. Tre liter hallonsaft och en halv liter vita vinbärsaft blev det. Idag har jag plockat in en liter röda hallon och en liter gula hallon till saft igen. Alltså det sista jag gjorde och det första jag gör.. Man kan ju fundera på varför man åker på semester i värsta skördetiden!!

Mina små cornichons gurkor som inte ska bli stora har också haft en fin vecka. Dom är väl tänka att ha storlek som dom minsta gurkorna, inte som den stora saken til vänster.. Men den smakade faktiskt väldigt gott färsk, skivad..

Gott är det också när man bara kan gå ut i köksträdgården och skörda av det man hittar, vilken åerfekt husmanskost middag det blev, efter all spansk mat (som var sabla god!!).

Stuvade bondbönor och stekt fläxk, jo jag tackar, det smakade helt fantastiskt. När det hela sedan avslutades med körsbärskräm med gräddmjölk så kändes det riktigt bra. En liter körsbär, mer ska det bli bara grabbarna kommer hem från sina resor. Men jag spottade 32 kärnor, far 37!! så det blev mer än nog till oss två.

Inga kommentarer: