fredag 14 oktober 2011

Bokhösten har börjat..

Det här är väl ett klart bevis på att hösten har kommit hos mig. Böcker, jag stornjuter, härligt inspirerande kommer dom dunsandes ner i postlådan. Man behöver bara gå in på en eller annan sida på nätet, klicka iväg lite och plötsligt så är dom där.

Konstigt nog har jag nästan slutat läsa ‘riktiga’ böcker, hur kunde det hända?? men sån här litteratur kan jag inte motstå. Och klickfingret fungerar lika bra hos Capris.no som på diverse nätbutiker som säljer blomsterfrö…

Frågan är väl bara om jag inte ska lägga till lite på min önskelista till tomten. Där står det ju redan nya garderober till sovrummet, nu får jag väl lägga till några bokhyllor också.. för jag misstänker att dom här nog inte var den sista leveransen..

Stackars mannen, han får spader! Men det kan ju faktiskt hända att jag stickar en sjal till han också.. en gång… som plåster på såren.. eller värme om halsen..för BRIOCHE stickning har jag alltid velat kunna. Så blir det trädgårdsfredag eller soffamys med ny teststickning på mig ikväll ??

9 kommentarer:

Mimmi sa...

Ha det så gott i myshörnan!
Kram

Lisa sa...

Jag föreslår Trädgårdsfredag, stickning och mys, samtidigt! Vad mer kan man önska (förutom värme kanske). Nu gör jag som hos dig förra helgen; eldar! Sitter med sjal och en "Tassefilt" på benen. Ganska mysigt ändå...
Om jag hittar min rymdfigur kommer såklart bild, jag är inte riktigt säker på om den följde med i flytten = /
Det där med böcker ja, svårt att låta bli att samla på sig, hehe. Gärna då sådana där inspirationsböcker! Köp, köp!!! = D
Fredagsmys på dig och tack för all omtanke!

Anna - stickande trädgårdsstudent sa...

vilka härliga böcker. Jag äger inte en enda stickbok faktiskt, borde kanske införskaffa mig någon trevlig..

Mia stickar sa...

Du ser ut att kunna mysa med böcker hela helgen!

LisaMatilda sa...

Härligt ögongodis! Brukar vara så fina bilder i sådana böcker. Men är det inte svårt med engelskan?

Åsa! sa...

Ja, nu är det innekurar-mys på kvällarna som gäller, inte helt fel!

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, jösses vilka härliga stickböcker, jag älskar alla slags böcker och med bilder och handarbete, toppen!
Agneta kram

Anjas Hill sa...

Väldigt intressant att 'höra' att fler än jag snöar sig in på annan litteratur än skönlitteraturen. Jag som har varit en bokslukare av skönlitteratur har inte läst en vettig bok på åratal, men däremot trädgårdslitteratur hur mycket som helst och jag tröttnar inte;)!
Så roligt att hoyan tog sig!Och så fina de har hunnit bli!/Anja

Bestemor Drillo sa...

Ja kan du tenke deg noe så trivelig som sofakroken med en haug med hobbybøker, jeg har stabler med blader og bøker og hver høst kommer de frem. Det blir aldri så mange prosjekter, men kosen erhelt uunnværlig ! Kos deg videre!
Klem fra bestemor !