onsdag 12 oktober 2011

Och jag väntar ….

Så var det tomt på kaffebönor igen. Jag brukar köpa några kilo när jag först är igång. Handlar dom här på Elkjøp, Noir – Italien roast. Den är god tycker jag och är mörkbränd. 1 kilo kostar 99,-, det är det samma som vanliga kaffebönor kostar på butiken. Det som är lite kul är att jag hittills iår har köpt ½ kilosförpackningar i stället för 1 kilos. Varför? Jo ett halvt kilo har kostat 39.-, förstå det den som kan. Någon har inte helt varit vaken, var 5.e förpackning gratis alltså. Idag måste butikschefen ha vaknat, plötsligt kostar ett halvkilo 49,-. Inte illa, någon har insett vilken bom man har gjort (en kupp för oss kunder). Men ännu har butikschefen en bit kvar innan han består matteexamen, det är ju för tusan fortfarande billigare med två halvkilo!!! Så jag väntar…. och väntar… Är det inte snart dags att sätta ner kilopriset? Jag som konsument satt ju faktiskt pris på att jag kunde köpa ett kilo kaffe för 78,-. Kanske vi kan mötas halvvägs, et kilopris på 89,-? Annars kommer jag fortsätta köpa mina ½ kilosförpackningar och det är väl inte särskilt snällt mot miljöet.. bara det att jag tror det blir Gevalia istället, på min lokala matbutik.

5 kommentarer:

Mimmi Hek sa...

Här kör vi uteslutande Zoega´s. Bästa kaffet i världen!
Vilket kap du kunnat göra länge med ½-kilosförpackningar. Hade jag varit du skulle jag fortsatt med Noir, allt annat är bättre än Gevalia. Nåja, smaken är som baken, delad och vilken tur det. Då blir allt kaffe druckit.
Ha en go´kopp.
Kram

Mia stickar sa...

Kaffe är ju bästa drycken och hoppas på att han inte får sig en mattelektion den där!

Lisa sa...

När du skriver kaffebönor gissar jag att du maler själv. Det låter gott! Att kaffepriset är så högt har jag inte fattat än. Man får ju spunk varje gång man ska köpa ett paket! Känns inte så länge sedan man kunde köpa fyra paket för 100 kr... Nåväl, smakar det så kostar det = )
Muu från Lisa & Kråkan

♥ Gamleheksa ♥ sa...

Den butikksjefen burde tatt seg en skikkelig kaffekopp før prissetting :) Det er mye rart på den fronten, og matematikk-kunnskaper er det vel enda dårligere med rundt omkring ;)

Kos deg med kaffekoppen.

Anonym sa...

de har kanskje et parti de må bli kvitt.. skynd deg å kjøpe opp !!