söndag 1 januari 2012

Grönblått ‘garn’

32 gram/ 107 m ( 335m/hg ) kammad, kedjetvinnad (misslyckad) merinoull.

Till trots för en del knutar i garnet blev det till slut en härva. Nu är den snart torr och den sista ullen är i rocken. Med besök och en god dell jobbuppdrag genom nyårshelgen ska det bli skönt när den här dagen är slut (säg, hur lätt tror man det är att få in vikarier till en nyårsnatt men jag antar man kan bli sjuk såna dagar också..). Nu slutar min dag med vakt telefon ikväll, sen har jag en skön ledig dag imorgon. Då börjar nog julen flytta ut från oss, eller ut? den flyttar väl upp på vinden igen..

Önskar alla en riktig god start på 2012!

6 kommentarer:

Mia stickar sa...

Du fick ihop en härva av r´tresselgarnet, inte illa! Hör flyttar också julen upp!

Mimmi sa...

Det blev en härva till slut.
Sitter ibland själv med jobbet att fixa vikarier. Det är inget skoj och speciellt inte storhelger.
Kram

Ann-Sofie sa...

Jag vet som sagt inget om spinnande, men jag tycker det ser fin-fint ut.

Åsa! sa...

Visst kan man bli sjuk en nyårsnatt, men det ska riktigt mycket till!

Guri sa...

Riktig godt nytt år til deg!
Garnet ditt ser veldig fint ut da! Nydelige farger!

Marita sa...

Godt nytt år, Mia. Drammen inatt var spektakulært. Vi så ikke så mye mot Konnerud-siden heller vi som sto i sentrum, nei.

Lekkert garn - synes du er dyktig i alt du gjør. Hva du hinner med!