onsdag 29 februari 2012

I morgon då!, då händer det saker

I morgon kommer min som hem på första permisjon från militären, jippie!! Gissa att mamma saknar honom i massevis. I och för sig så blir det bara en kort visit och jag räknar med att jag måste dela honom med alla hundraörton kompisar han inte sett sen nyår, men jag ska få snusa in doften av han och ge honom en bamsekram! Det har mammor lov till.

Dagarna bjuder på fantastiskt vårväder så medans solen låg på tog jag med mig ullen ut i solen och satt där och kammade istället. Inne ser det oansett ut som kaos igen. Rätt efter att jag städar börjar husets elektriker med en massa nya kablar och grejer så det är full kaos igen. Efter en liten kafferast nu får jag väl ta fatt i damsugaren igen..

DSC_00163

Bara för att ha sakt det så är det inte alltid lika enkelt i hus att finna läkten som man ska borra igenom. Se, precis över och precis under men till slut satt den..Skönt i varje fall att ha sin egen hantverkare.

Koftan av spelull går sakteliga framåt. Nu är det slut på kamgarnet. Den höll i varje fall nedanför ärmhålena, faktiskt längre än jag trodd. Det har ju inte blivit så mycket stickat för jag sitter mest och spinner (och spelar MySmurfVillage…) men det är ju avslappning och det ska det ju vara på semestern.

Så nu får jag gå över till kardegarnet i stället. Den är ju lite grovare ( och nuppig!) så jag vet inte helt hur det kommer se ut. Men koftan ska bara ha spelull har jag tänkt. Jag är väl mest spänd på om jag måste gå upp i stickstorlek, helst inte..

Och imorgon, imorgon!!, hör och häpna !!! kommer Garderobemannen. En kollega till montören kunde visst åka till lagret och hämta dom hyllor som fattades, konstigt, i måndags var jag ju tvungen att vänta på leveransen… man ska visst inte helt lita på vad dom säger.. Så i morgon kommer sonen och garderobemannen, detta bådar för kaos ska jag säga..

8 kommentarer:

Åsa! sa...

Förstår att du längtat efter sonen! Ha en underbar dag i morgon!

Mimmi Hek sa...

Hoppas att du får ett riktigt härligt, roligt kaos i morgon med både son och garderober.
Kram

Lisa sa...

Jojo, damen håller sig med mycket herrsällskap på semestern. Snart kommer väl sotaren och brevbäraren också, ha ha ;-)
Så skönt att sitta ute i solen och pyssla. Det gäller att njuta av de vackra dagarna. Fantaastiskt också att du får dina hyllor! De verkar inte någon vidare koll...
Mys nu ordentligt med sonen och ha en underbar dag!

Kram, Lisa

Guri sa...

Skjønner at du gleder deg til ha kommer hjem! Det hadde jeg gjort også! Nydelig jakke du driver på igjen! Klem :)

Guri sa...

Hei igjen!
Du finner oppskriften til voksen Mariusgenser med rundfelling i Tema 15 voksne 2011; Klassikere fra SandnesGarn

Mia stickar sa...

Visst är det underbart att få se sina barn igen när man inte sett dem på en tid!

Hilde sa...

Skjønner godt at du gleder deg til å se igjen sønnen. Jakka ser ut til å bli superfin, nydelig fargespill på garnet.
Ha en flott helg, og kos deg i vårværet :)

Pixi sa...

men iaf skönt att sonen kommer hem även om det är o blir rörigt!! Min kommer idag och det är väl ända gången han tillåter mej att krama honom länge..hehe så man passar på!kram kram =)