torsdag 2 februari 2012

Renovering, ett pengasluk..

Äntligen ska det hända något här hemma igen. Piffen gick helt ut av mig efter den langdragna historien med köket. Men, nu tar vi ett tag igen. Sovrummet står för tur. Sista rest av den förra ägarens alla garderober ska ut. Inn ska detta projektet, ska bli skönt med lite bättre lagringsplats.

Dörrarna blir vita, härligt i stället för dom mörkblå som är nu. Tre veckor måste jag vänta på leverering. Fredag har jag tänk börja måla väggarna, men, suck så svårt, vilken färg?? Det finns ju så många vita… eller kanske gröna… jag skulle faktiskt kunna tänka mig den samma färgen som här på bakgrunden, undrar vad den heter??

10 kommentarer:

Mia stickar sa...

Lingrön? Vet inte varför det for genom huvudet. Men med en mjukt grön ton sover du säkert jättegott! Vi har blått i sovrummet, en kall färg så jag sover med sockar på! Kanske mer beroende på att termometern visar på -25! :)

promenader på landet sa...

Roligt att fixa hemma och få fint! Ha en skön helg kram från Maria

Hilde sa...

Planen ser bra ut, og tenk så mye oppbevaringsplass det blir :)

Her er også fornying/renovering av skapløsninger og oppbevaringsplass tiltrengt, men jeg må nok vente en stund til på det.

Birgitta sa...

Men visst är det väl roligt med lite nytt också.
Ha det så gott.
Kram Birgitta

Åsa! sa...

Så roligt att renovera, men man måste få ta en liten paus mellan projekten för att orka. Nu är vi äntligen klara med dotterns rum, bara inflytt av möbler, hoppas det kan bli av ikväll!

Jag gillar grönt, det är en varm och lugn färg!

Lisa sa...

Så kul med förändring! Det är slitsamt, men känns så skönt efteråt. En grön ton låter bra. Det enda som är viktigt är att det inte blir kallt. Den gröna jag valde till en del av huset är aningen kall. det skulle ha varit liiite mer gult i. Jaja, får väl måla om när lusten faller på.
Själv jobbar jag hemma idag, är insnöad. Det bara vräker ner! Jag började före sju i morse med att skotta och fixa bilen (12 cm i natt) men insåg att jag inte kommer ut = / Nu har det kommit flera cm till och det avtar inte...

Kram från den insnöade skogsLisa

Guri sa...

SÅ fint det kommer til å blir! Skjønner godt at du venter veldig på å få den i hus :)
God helg :)

Meta sa...

Hej !
Va kul blev du inspirerad av mamma?Färgen heter limegrön och är härlig.Kul Gumman med lite nytt!
Kram mamma

Snäckskalsdalen. sa...

Oh, va kul med ett projekt! Det kommer att bli skönt att få det klart!
Agneta kram

Ann-Sofie sa...

Ja dessas projekt som man tvunget gör själv. Det kommer att kräva sin kvinna, men du blir så nöjd när det är klart. Heja heja!