lördag 4 februari 2012

Vrålkörde ner efter målarfärg..

Inte städat direkt, så det kan ju bara bli bättre, bara jag får tid, eller orkar ta tiden. Fredagen blev jag förståss sittande med jobb långt ut över eftermiddagen (ganska typiskt, jag borde lära mig att inte ta uppgraderingar och ledigt samtidigt..) men till slut hann jag i varje fall in till farghandeln innan dom stängde.

Så nu har jag målat några färgpröver på väggarna, en grön färg; S2005-G10Y. Denna får det bli, kanske inte den helt varma lindgröna färgen som jag tänkte på men den duger. Så idag försov jag mig, eller försov mig, jag har ju inte arbetshelg, men skulle jag hinna köpa mina 9 liter målarfärg idag blev jag tvungen att slänga mig i bilen och vrålköra till Lothe färghandel, duscha, byta om , föna hår och ställa upp mig på plats utanför den katolska kyrkan, allt inom en timme! Klart som tusan man har en tant framför sig ner backen som inte förstått att man forfarande kan köra 70 km fästän det är vinter. Ska säga blodtrycket stiger såna gånger, och kinderna blir ganska röda när man står inne i butiken och man plötsligt kommer på att håret! Hjälp, inte änns en borste har gjort något med god morgonfrisyren! Det är då man visar upp pepsodentsmilet och låssas att det regnar..

Men, jag hann det. Imorgon kan jag måla, idag har vi varit faddrar för lilla underbara Jasmin Callie som döptes. Nu ska ju sant erkännas att jag aldrig varit inom en katolsk gudtjänst innan. Det bjöd på en del överraskningar, eller framför allt en del felsteg… Min man tyckte det var riktigt höga och fina fotplatser framför bänkarna, hallå! där var det meningen att man skulle ställa sig på knä vid bön… gissa vad han tänkte när han skulle sätta ner knäna i de smutsiga pölar som blivit från hans skor.. inte fick jag helt med mig dopfunten och stearinljuset heller men det är ju bara att göra som alla andra.. nattvarden var också lite annorlunda men som min man sa, han trodde nog han skulle gå dit flera gånger, riktigt mysigt och stämningsfullt, en positiv upplevelse, och Jasmin, är ju en helt underbar liten gosig flicka.

Efteråt har vi tillbringat många timmar i trevligt sällskap med många fillipinska vänner och familj till moren i tillägg till oss skandinaver, en riktig trevlig eftermiddag, god mat och gott humör. En verkligen vällyckad eftermiddag alltså, så nu ikväll blir det inte mera nyttigt gjort. Därför ser sovrummet fortfarande ut som en krigsson, det här är eländet som ska ut. Imorgon ska jag börja brottas med färgen, garderoberna får vänta någon vecka till..eller.. Det måste ju gå att måla rummet i två omgångar? Här ska ju ändå dom nya garderoberna in.. oohh, arbetslust träng dig på, här ska du motstånd få…

2 kommentarer:

Mia stickar sa...

Har heller aldrig varit i en katolsk kyrka, spännande!

Lisa sa...

Ha ha ha haa! Vilket livfullt inlägg! Jag ser dig framför mig! Järnet ner till affären och så... Underbart!
Det där med religion och seder är ingen lek. Jag förstår att maken blev paff = )
Jag är gift med en muslimsk man (nu fick du lite mer inside info, kan tillägga att han är en "dålig" muslim annars hade det inte gått hihi) och vi gifte oss i svensk kyrka. Någon gång vill vi göra det på muslimskt vis också, det vore inte mer än rätt. Vid den ceremonin får hustrun be om saker och jag sa såklart till masken att jag skulle vilja ha kameler. "NEEEJ! Det får du inte säga om vi ska gifta oss" sa maken då. Det är nämligen så att det bruden önskar MÅSTE maken ge henne, he he. Tur vi inte kommit dithän och tur att jag vet vad det handlar om. Fast ett par kameler vore ju inte fel...

Lördagsmys i massor från Lisa