onsdag 7 mars 2012

Blåa uppfyllda drömmar, nästan…

34 gram / 169,5 meter ( 497,5 m/hg) !!

Turen har gått över till den blåfärgade höstullen. Också den har tovat sig i micron under färgning, precis som den gröna. Undrar om det egentligen är så smart att färga i micron eller om jag kanske bara ska sänka effekten nästa gång..

Den här gången tog jag i varje fall och kammade ut den blå ullen ca 1 del blå med 3 delar vitt. Då blir inte färgen så skarp som den gröna blev som inte hade mycket vitt i sig. Jag har ju beställt mer vit TVÄTTAD höstull så jag tycker inte jag behöver snåla med den jag har längre. Till vänster är tussarna som blir kvar efter kamningen, dom ska jag karda ihop med lite mera vitt när jag är färdig med kamningen. Då får jag ännu mera ull att spinna av..

Dom färdiga topsen blev riktigt himmelsblå, som blå drömmar, drömmar om Lacegarn.. Inte den här gången heller alltså.. Nu har jag lite mera blått kvar som ligger okammat. Den sista tråden jag ska spinna ska jag göra så tunn, så tunn…

Det är ju bara det att jag tyckte jag spunnit den så tunn som det bara går an redan nu.. Men skam den som ger sig, jag ska! få till 500 m/hg!

5 kommentarer:

promenader på landet sa...

Vilket tålamod du har, lycka till med spinningen! Kram från vännen Maria

Anita Tørmoen sa...

Nydelig blåfarge:)

Mimmi sa...

Underbar färg! Här pratar vi himmelsblått.
Kram

Bestemor Drillo sa...

Jeg elsker blått og denne blåfargen var helt nydelig!
Du har en tålmodighet som jeg gjerne skulle hatt litt av!
Vårklem fra bestemor!

Bodil sa...

Fantastisk flott og tynt garn. Du er kjempeflink :)