söndag 22 april 2012

Eget garn är värt guld!

Ny kofta i startfasen, jag har faktsikt kommit ganska långt i helgen. Vilken underbar känsla att sticka med egenspunnen ull, helt ljuvligt att låta det glida mellan fingrarna og bli till något. Garnet är så tunnt att stickor 3 mm egentligen är lite för stort men jag tar dom ändå, resultatet blir väldigt löst och luftig..

Den andra koftan, färdigstickad, men jag håller på med banden, det kan ta sin tid.. ser som vanligt inte att trä synålen. Dette måste göras på dagtid. Dessutom hade jag inget sammetsband hemma, inget annat än det gröna som ses på toppen.. Nu har jag köpt mer grönt, dom hade inte blått, och brunt band. Klarar inte helt bestämma mig för vilket jag ska ha… kanske bägge?

2 kommentarer:

Snäckskalsdalen. sa...

Vilka underbara garner, färgerna är så vackra!
Agneta kram

Lilli sa...

Oh, så härligt fluffigt koftan ser ut i ditt garn! Kan tänka mig att det är en njutning att få sticka med eget spunnet garn :)