söndag 15 juli 2012

Badet går framåt, nu är kaklet snart uppe!

Rörläggaren har varit har och satt upp stativet och kakelläggaren har satt upp lådan som ska vara runt vattentanken till toaletten. Så har kaklet på golvet kommit på plats. Jag gillar bäst när kaklet kommer diagonalt, tycker det får badet att se bredare och större ut.

Så var det snickarens tur som skulle klä in röret i hörnet. Inte konstigt att det tar lite tid när det ska tre hantverkare till för att, ja i mina kvinliga ögon…, göra ungefär dom samma sakerna. Det sista som hände var i fredags, då började kaklet på väggarna komma upp.

Nu börjar jag känna att det går framåt, det börjar se ut som ett badrum faktiskt. Ska bli skönt när det är färdigt. Jag misstänker att det är en god del dagar kvar till dess. Kaklet kommer säkert ta hela den här veckan. Inte går det så fort men mannen är petnoga, aja baja om det finns ett dammkorn i närheten, men det är en annan historia. Egentiligen tycker jag om det, hans pedanteri, för det gör mig trygg på att badrummet blir vattentätt när det är färdigt.

Eftersom snickaren har flyttat på badrumsdörren så ser gången utanför ut att behöva en lättare renovering också. Sonen, elektrikern, har flyttat på flera strömbrytare och lagt upp ström till stickkontakter också så hallen ser inte ut den heller. Nu har jag övertalat regeringen att snickaren ska få fixa den också, så bra, då slipper jag det.. Kanske får jag renoverat två rum i samma släng.

Inga kommentarer: