måndag 5 november 2012

Ekblad, lite mer beige i tonen.

154,8 meter/ 39 gram ( 397 m/ hg) tvåtrådig höstull.
Den här gången försökt jag dra ullen långt bakåt och låta spinnrocken själv dra in garnet. Läste någonstanns att det skulle göra den kardade ullen mer luftig. Så det får väl visa sig då, helt enkelt var det ju inte, för jag blev tvungen att dra ut ull med fingrarna lika väl flera gånger. Frågan om jag inte är lite för slarvig och dårlig med kardorna. Men, jag väljer nog helst att skylla på dom ihoptovade ull lockarna…
Kanske, kanske, vi får se, blir det här garnet som jag stickar knapplisten med. I koftan finns ju redan den andra ullen som jag färgade med ekblad. Så långt undan den lila färgen till Hilde kom jag alltså..

1 kommentar:

Hilde sa...

Vakkert garn, og fargen var jo nydelig. Jeg liker godt de brunlige naturlige fargene :)
Gleder meg allerede til våren når fargeplantene dukker opp igjen, og har så smått begynt å handle inn hvitt garn.