söndag 10 februari 2013

Temaspinning–februari

Polwarth, färgad och fraktal spinning var uppgiften vi hade at försöka oss på i februari. Nå ja, jag gjorde ju ett försök, beställde hem ullen och färgade. Delade upp min tops som beskrivet. Men jag kom nog lite fel ut redan i färgningen, partierna blev nog för korta. Mer om färgen HÄR.

Så delade jag väldigt ojämnt, jag hade nog inte behövt mer än tre av dom fyra strimlor som jag använde till den andra tråden. Den sista biten av singeln fick jag tvinnat ihop med hjälp av videon, så en fjärdedel av det här garnet är nog inte fractal spinning heller…

I tillägg är jag dårlig på tvåtrådspinning, jag tycker jag lägger in så mycket snodd varje gång men när garnet är tvättat så syns det inte längre. So what? Färgerna är härliga och Polwarth ger ett jättemjukt garn. Frågan om jag inte ska färga en tops till och göra ett nytt försök för det här var faktiskt kul. Nu undrar jag bara hur det ser ut när jag stickar av det..

Spinner’s home har temaspinning i 2013. Varje månad med en ny fiber och ny teknik.

6 kommentarer:

Hilde sa...

Fantastisk flott garn, og nydelige farger!
Er spent på hva du skal strikke av dette :)

Guri sa...

Synes garnet var nydelig,jeg! Flotte farger :)
Ha en fin uke! Klem :)

Bodil sa...

Fine fargar og spennande garn :)

Anonym sa...

Garner ser fantastiskt ut!
Miastickar

Ann-Sofie sa...

Det blev ju jättesnyggt, tycker jag. Bra gjort!

Ann-Sofie sa...

Har du testat navajo-spinning någon gång? När du kör flerfärgat är det ju en bra metod att separera färgerna. Jag har provat på sländan och det är inte alls särskilt svårt.