tisdag 10 september 2013

Så kom regnet…

Äntligen, precis före helgens tur till Sverige hann jag spackla det sista på terrassen. Nu är jag verkligen urless detta golvet. Efter 7-8 veckor i bästa trädgårdsäsongen så är nog verkligen humöret slut. Nu vill jag bara bli färdig.

Så i kväll efter jobbet var det som vanligt bara att gå rätt i målarkläderna igen och ut. Det tar ju lite tid när det är så mycket annat på programmet. Nu är första lagret färg lagt på. Ett lager till borde det bli innan frosten, hoppas den inte kommer innan november..

Men jag hade inte mer än börjat så kom så klart regnet, och seglet litar jag inte på. Därför ser det vackrare ut än någonsin. En pressening ska väl klara hålla undan det mesta? Fast vackert är det ju inte..

Men jag smilar lite lätt, jag har kommit i mål. Ett lager färg håller i vinter, skulle det nu inte vara sommar i en månad till. Jag ser ett slut på eländet!

Inga kommentarer: