söndag 3 november 2013

Husmorsmiddag

Det ser kanske inte så jättegott ut men det smakar fantastiskt. Rotmos och fläsklägg, nog känner man sig som en riktig husmor när man har lagat en sån middag. Kanske var det en gammaldags vardagsmat men för oss som jobbar behöver man en helg innan fläskläggen är färdigkokt. Minst en gång varje höst vill jag ha det och drömma mig hem till mamma. Jag skulle gärna laga dillkött också men det får jag inte av familjen… Kokt kött står visst inte på favoritlistan längre..

4 kommentarer:

Meta sa...

Hej gumman !
Det ser verkligen smaskens ut. Du är en riktigt god husmor, hoppas att alla njöt för det är verkligen gott.
kram mamma

fale artut sa...

Det ser UNDERBART ut! Mums!!!!!!

Pixi sa...

Husmanskost är bäst! Trist att du inte kan laga dillkött, det är ju ett av de godaste rätterna av kokt kött tycker jag , särskilt på högrev, stor kram =)

Birgit sa...

Kokt kött är mums! Dillkött och pepparrotskött mums mums!!!