måndag 6 januari 2014

På spolen…

Jag kammar och spinner, men inte verkar det som om jag kommer framåt direkt. Det tar sin tid. Därför kom jag på att jag skulle börja på en ny spole i dag. När den första någongång hade blivit full så hade det nog varit ännu tråkigare att börja på nr 2. Därför får jag varva lite mellan bägge tror jag…

Just nu känns det lite håglöst märker jag. Jag har kanske spunnit lite för mycket i det sista? På nya rocken är den franska ullen som jag beställde för flera år sen. Lite lagom sträv känns den även om den heter ‘mellanfin’, ren terapi tråkspinning med andra ord.

Vad är nu fransk ull? Jag anar inte. Jag försökt spraya lite vatten på den för att se om den visade lite mer av sitt rätta jag då men det blev inte många mera krullar av det..

Ja, ja, orkar man inte göra något vettigare så kan man ju alltid trampa iväg ett par timmar till…

Inga kommentarer: