söndag 23 februari 2014

Fort gjort att fastna

Det var allt det där jag skulle ha gjort i helgen men som aldrig blev av.. Jo lite har jag gjort. Igår var vi hela family four (och storfamiljen) i Oslo och åt middag och avsluttade med A Chorus Line på Chat Noir. Och det var liksom hela lördagen. Hemma kammade jag lite mera ull framför TV, n innan jag nöjd somnade.

Idag skulle jag fixa huset, var planen. Istället började jag spinna på spelullen som kom i fredags, så började ju hockey finalen och dom första 100 gram färdiga på spolen. Dags för middag, medans steken var i grytan skulle jag bara teste lite på en rovings jag hittade i en låda… Och där fastnade jag. Jag älskar den här sländan och det är kul som en omväxling från rocken, dessutom så var ju ullblandningen så fin..

Så jag fick med mig avslutningen på OS i varje fall, alltid något. Äntligen får jag tv:n tillbaka några dagar! Jag hittade en sytråd vid soffan, kunde ju inte låta bli att jämföra. Nog ser min spunna tråd ganska tunn ut den också?

Så några timmar senare var det slut på leken och nu är det väl inte vits att göra något annat än tänka på morgondagen. Åter en arbetsvecka, min fjärde på nya jobbet. Oj, så fort som tiden går!

Inga kommentarer: