söndag 2 mars 2014

Livet går vidare

Livet går vidare men ännu har jag inte fått tillbaka den helt stora energin. Fortfarande känns det att jag är ny på jobbet och utmattad när helgen kommer. Men det är spännande och känns bra, i veckan var jag helt uppe i Alta, wow! Jag som aldrig varit speciellt långt norrut. Det kändes minst lika exotiskt för mig som en tur till Rom. Så har ‘tjejerna’ varit här på Raclette och vin, och minsta sonen varit hemma i helgen… så jag klagar inte..

Jo, jag fattar att det tar långt tid att motivera sig till städning och annat då. I stället blev det ull, jag kardade ihop lite rester från kamningen av Rambouillet ullen och blandade den med angora och silke. Skulle liksom bara lite innan jag satte fart på lördagen..

Men så blev det väl till att tussarna blev til strimlor som jag sedan spann helt till kl 2 på natten!! Koftan är ju färdig så den frestade inte med sina trådar som måste fästas, kunde lika gärna sitta och snurra min slända..

Och tråden blir så fin, så fin.. Jag verkligen älskar den här sländan..

Så idag skulle jag bara tvinna ihop den innan jag började på något nyttigt. Med hela handen fast i tråden måste man ju bara göra sig färdig innan man kan göra något annat..

Medans jag höll på så började det klia hemskt på handleden, är jag allergisk mot kanin? Jag begriper inte vad annat det kan vara? Hoppas inte det för ullen var så mjuk som bara den..

Inte att det blev så mycket garn men jag hade i varje fall fått min vila. Det blev både tvättat och städat här hemma innan middag.

Det sista som var kvar var kontoret. Jag hade stora planer om att bli färdig och att det skulle bli bra..

Men det blev det inte, vajern som jag trodde skulle hålla sig i spänn svajar under vikten av alla garn.. så jag blir tvungen att hitta på något annat, en annan dag… i morgon är det åter måndag.. ny vecka, nya möjligheter..

Inga kommentarer: