måndag 19 maj 2014

Maskrosrot på sländan

Färgen vill inte helt visa sig riktigt för den är mera grön än den ser ut här. Badet fick en behandling med järnsulfat så då försvann gulfärgen. Järn brukar ju kunna dra gult mot grönt. Ullen har legat och väntat i en vecka men nu är den i varje fall färdigkardad om än inte färdigspunnen. Idag var det allt jag orkade. Känner mig helt kaka, förkyld igen och hackhostan som har varit kvar sen påsken blev bara värre.. men jag klagar inte (jo kanske lite…)

Nu är det inte bara näsvingarna som är såriga, jag har lite ont i hjärtroten också. Sista sonen hemma, har köpt lägenhet så snart är det bara jag och gammelfar kvar.. ja ha, vad gör man då? En ny fas i livet alltså, kanske inte konstigt jag blev sjuk igen.. men det kommer gå bra det också, bara man har vant sig med det..

Så jag sätter mig i soffakroken tror jag, snyter mig lite, hostar en del och spinner vidare på tråden..

Inga kommentarer: